Řím II.díl – první seznámení

Druhý den v Římě nám začal o poznání veseleji, protože jsme jej započali velice slušnou snídaní. Po snídani jsme se opět vrátili na pokoj, vytáhli si z domu nachystané papíry s různými informacemi a začali plánovat první den. Částečně jsme věděli, co a kdy chceme vidět, ale víte jak to je. Na místě se vždycky většina věcí a plánů změní. Věděli jsme, že okolo 9 hodiny odjíždí od hotelu mikrobus a jede k metru, ale chtěli jsme si projít cestu sami, aby toho člověk viděl co nejvíce. Nastudovali jsme trasu od hotelu k metru, na lehko se oblékli, protože venku bylo kolem třicítky, vzali jsme si pití a vyrazili.

Již cestou k metru jsme si začali všímat místních zvyklostí. Protože jsme chodili okolo školy, tak škola začínala až v 9 hodin, místo u nás obvyklých 8. Pro děti je to asi super, protože se ráno vyspí. U nás nevím, jak by to fungovalo, když většina lidí začíná v práci mezi 6-8 hodinou ranní. Další věcí, které jsme si ihned všimli, byly neuvěřitelně pobouchaná a různě „upravená auta“. Bez jednoho stěrače, další bez zpětného zrcátka, bez nárazníku…v Itálii se prostě tyhle ťukance moc neřeší, což jsme pochopili i později, když jme, viděli několik aut parkovat na doraz. No zkrátka parkujete, dokud se nezastavíte o auto za vámi nebo před vámi. Až s údivem jsme pak sledovali, jak to lidi nechávalo chladnými.

Cesta k metru byla trochu divoká a to hlavně na přechodech pro chodce, protože Italové nejezdí rychle, ale předpisy jim nic moc neříkají a řídí se asi heslem: „Když  nic nejede, tak jedu já“. Takže jsme kolikrát šli na zelenou, auta a hlavně skútry vesele jezdily dál. Konečně jsme dorazili na místo a první věci bylo koupit tzv. Roma pass, což je kartička, díky které můžete 3 dny bez omezení využívat veřejnou hromadnou dopravu. V ceně jsou 2 vstupy, do vámi vybraného muzea a navíc slevy, do dalších muzeí či archeologických parků. Cena je tuším 36 EUR.

Takže šup do metra a naše první zastávka byla Spagna, která byla ihned u stejnojmenného náměstí a odsud to bylo jen pár minut k fontáně di Trevi. Již na náměstí Spagna byl neuvěřitelný pohyb lidí, hlavně kvůli španělským schodům. To jsme netušili, co nás čeká u fontány. Nebo spíš tušili, ale doufali jsme, že to nebude taková hrůza. Završením byla vypuštěná fontána, u které bylo postaveno lešení. Ano, bylo zrovna v rekonstrukci, ale ani nás to neudivovalo, protože kam jedeme, tak se něco rekonstruuje. V Římě jsou další stovky věci k vidění, takže jsme se prošli po postavené lávce nad fontánou a vyrazili dál. Kam? To jsme ještě nevěděli. Šli jsme rovnou za nosem. Po cestě jsme narazili na prodejce horkých kaštanů. No, v těch třicítkách fakt jídlo na osvěžení.

Cestou od fontány jsme minuly desítky kostelů a došli až na velké náměstí del Popolo, nad kterým se rozkládal krásný park, který jsme si nemohli nechat ujít. Probojovali jsme se davem lidí na náměstí a vyrazili na serpentiny, které vedli do parku. Konečně chvíli klid od lidí, kterých tam nebylo až tak moc. Sedli jsme na lavičku, a co člověk nechtěl. Asi po 3 minutách k nám došel Ind a začal nabízet barevný provázek na ruku, že je pro štěstí. Byl velmi neodbytný, až otravný, tak jsem na něj musel trochu zvýšit hlas, že nemáme zájem. Poté něco pronesl, asi něco nepěkného, protože Hindštinu neovládám tak nevím, co říkal a odešel otravovat další lidi, asi 10 metrů od nás.

Po půl hodině relaxu, jsme se opět vydali na cestu objevování. Věděli jsme, že se chceme ještě ten den podívat na Andělský hrad, takže zpátky podél řeky Tibery. Protože už byl čas na oběd, tak jsme cestou vyhlíželi restauraci, ve které by se dalo slušně najíst. Pravda je, že restaurací bylo všude spoustu a všechny nabízeli to samé. Pastu, pizzu a saláty. Dali jsme si s Luckou každý salát, potom každý pizzu, chvíli poseděli a pokračovali.

Andělský hrad jsme měli již na dohled a bylo to impozantní stavení. Využili jsme Rom passu a vzali vstupenky na něj. Prošli jsme si interiér, kde procházíte jednotlivé pokoje s neuvěřitelnými stropy a obrazy. I když mě historie nikdy moc nebrala, tak tohle je opravdu něco. Následně vyjdete na terasy, odkud je úžasný výhled na velkou část Římu.

Touto prohlídkou jsme zakončili náš první den v Římě a cestou na metro jsme už vymýšleli plány na další den. Takže v dalším díle se můžete těšit na monumentální Pantheon, úžasnou část Trastevere, kde na nás dýchlo kouzlo starého Říma a další místa…no uvidíte sami.

2 comments for “Řím II.díl – první seznámení

1. Neplecha
    2.5.2016 at 22:45

V Římě jsem ještě nikdy nebyla, musí to tam být nádherné!
    NEPLECHA NA PLECHU

• martinmuffin
      3.8.2016 at 22:45

Řím je krásné město a doufáme, že se tam ještě vrátíme. Po první zkušenosti jsme pochytili pár základních zvyků a další cestování Římem si určitě užijeme o to víc a už nás nepřekvapí kde co.